A lire absolument! N'oubliez pas de réagir sur le forum et d'agir
dans votre vie
Lors d’un repas avec ma fille, nous parlions des enfants qui n’ont pas à
manger, qui n’ont pas de parents, qui ne vont pas à l’école, qui vivent
dans la rue. Horrifié, elle s’est mise à pleurer… J’ai failli lui dire que c’est
la vie, qu’on ne peut malheureusement rien y faire … Mais je me suis retenu
car je me suis rappelé qu’à son âge j’avais eu la même réaction qu’elle. Le
discours que j’avais entendu, j’allais le répéter… J’ai pris conscience que
cet enseignement n’était forcément pas véridique, qu’on était peut être pas
aussi impuissant que cela…
Plus tard, en écoutant de la musique qui me parlait, je rêvais d’un monde
meilleur, un monde ou un infime pourcentage de la population ne nous
dictait pas sa loi, sa loi du profit. Ces hommes « puissants » règlent le commerce
mondial pour que les pauvres deviennent de plus en plus pauvres et eux de
plus en plus riches… Il nous exploite ! ça n’a rien d’humain, c’est égoïste
et méchant, ce n’est pas normal… J’ai rêvé d’un monde où le peuple mondial
était uni par un même rêve… Un monde où on envoyait plus les enfants à la
guerre… Un monde où plus personne ne mourait de faim… Un monde ou plus
personne n’avait froid… Un monde où chacun aurait une maison… Je suis sûr
que toi aussi tu as, au moins un jour dans ta vie, fait le même rêve…
J’ai pensé : « ce n’est qu’un rêve, un rêve qu’on entend dans les morceaux
musicaux, qu’on lit dans les histoires… Je ne pourrai jamais changer le
monde seul… Seul je suis impuissant… En tout temps la société a fait des
progrès, quand les gens se sont rassemblé pour améliorer leur quotidien… Le
peuple a poussé ceux qui le dirigeaient… Pourquoi ne serait-ce plus
possible à présent ?… Par ce que les « puissants » nous isolent les uns des autres,
nous divisent pour mieux régner, font passer le profit et l’individualisme
pour les valeurs essentielles, nous abreuvent de (faux) rêves, nous
endorment… Donc nous nous sentons impuissants à changer le cours des
événements…
Les puissants n’ont pas oublié que si les 95% du peuple mondial se lèvent
comme un seul homme, ils perdront leur privilège… Mais nous l’avons oublié…
Nous nous sommes oubliés… Cette lutte pour le bien être du peuple dure
depuis toujours, ce n’est pas nous qui l’avons inventé !! Le peuple a
remporté de nombreuses batailles mais pas la guerre… Nous nous sommes
laissé endormir par les miettes qu’ils veulent bien nous jeter d’en haut, et
maintenant l’humanité régresse…
C’est pour cela que je t’écris cette lettre, pour que tu t’en rappelles…
Pour que tu te réveilles… Pour que tu le dises à ta famille, à tes enfants,
à tes amis, à tes voisins…
Nous pouvons changer le cours des événements, ne ressens-tu pas un manque??
Tu travailles pour gagner presque rien, d’autres en travaillant comme des
bêtes n’ont même pas assez d’argent pour nourrir leur famille, pour offrir
une éducation à leurs enfants… Et pendant ce temps là les « puissants » te
volent, te disent comment vivre, construisent une société inadaptée à 95%
de la population, c’est à dire à nous tous…
Tu lis une photocopie parmi tant d’autre que j’ai distribuée… ça me coûte 4
euros pour 100 photocopies… Je me dis que si toi aussi tu le fais, que 100
personnes distribuent 100 photocopies ça fait déjà 10000 photocopies… Et
ainsi de suite… Je te supplie au nom de la race humaine de faire passer le
mot… Ensemble on déplacera les montagnes… ça doit redevenir une de nos
valeur primordiale… Toi l’enfant qui veut avoir une beau futur, toi
l’adulte qui veut avoir un beau présent, vous les parents qui voulez que vos enfants
grandissent dans un monde qui ne ressemblerait pas à l’enfer, mais qui
aurait plutôt un goût de paradis… Car ensemble, nous sommes plus puissants
que ces soi-disant « puissants » qui nous oppriment… Si nous ne réagissons
pas, demain sera pire qu’aujourd’hui…
Cette lettre je la distribue chez-moi en Belgique à Bruxelles et je veux
croire en ta bonté, ta sensibilité, ton engagement. Je veux croire en toi
qui la lis… Si tu parles des langues étrangères n’hésites pas à traduire ce
texte et à le distribuer. Si tu peux l’améliorer n’hésites pas non plus…
Beaucoup d’entre vous qui lirez cette lettre la jetteront à la poubelle,
mais j’espère que beaucoup d’autre d’entre vous en feront des photocopies,
et les distribuerez en allant travailler par exemple… Si nous le faisons
tous, un jour arrivera où on recevra davantage cette lettre qu’on ne la
distribuera !! Même ceux qui veulent rester aveugles, en voyant cette
lettre arriver chaque matin dans leur boîte aux lettres, seront obligés de voir
que finalement l’union peut encore faire la force… Quand vous recevrez tout les
jours encore et encore cette même lettre et que celle-ci aura fait le tour
du monde… Il faudra que tu te tiennes « prêt », car il suffira d’une
étincelle quelque part sur le globe terrestre pour que tous ensemble on
s’enflamme… On descendra dans les rues tous ensemble PACIFIQUEMENT… On
arrêtera de travailler, de payer nos factures, on paralysera l’économie
mondiale et on exigera un gouvernement mondial qui redistribuera les
richesses plus équitablement, on ordonnera que plus personne n’ait jamais
faim, que tout le monde reçoive l’éducation qu’il mérite… Car nous avons
les moyens humains et technologiques pour l’accomplir… ALORS POURQUOI NE LE
FERAIT-ON PAS ??? Ce qui se passe à travers le monde, ils veulent nous
Faire croire que c’est normal, que c’est la vie… Ecoute ton cœur et ta raison, ça
te crèvera les yeux, ce n’est pas normal…
Moi je vais continuer à poster ses lettres, par ce que j’ai une petite
Fille adorable et je veux qu’elle grandisse dans un monde à son image…
Avant de changer le monde, il faut se changer soi-même.
L’Histoire est en marche, à toi de l’écrire…
Nous avons créé un forum où tu peux apporter des idées qui amèneront des
actions concrètes visant à sensibiliser la population.
https://pourquedemain.exprimetoi.netAbsoluut lezen! Niet vergeten om te reageren op het forum en actie voor uw leven te ondernemen.
Tijdens het avondeten, samen met mijn dochter, was ik aan het praten over kinderen die geen eten hebben, die geen ouders hebben, die niet naar school gaan, die op straat leven. Verschrikt is zij beginnen wenen… Ik stond op het punt haar te zeggen dat dat het leven is, dat we daar jammer genoeg niets konden aan doen… Maar ik heb mij tegengehouden want ik herinnerde mij dat aan haar leeftijd ik dezelfde reactie had als zij. De redevoering die ik toen had gehoord zou ik gewoon overgenomen hebben… Ik werd er mij bewust van dat dit onderricht niet noodzakelijk de ware was, dat we misschien niet zo onmachtig zijn als we denken…
Later, toen ik aan het luisteren was naar muziek die mij toesprak, droomde ik van een betere wereld, een wereld waarin een gebrekkig percentage van de bevolking ons niet meer zijn wetten dicteert, zijn wetten van profijt. Deze "machtige" mensen regelen de mondiale handel zodat de armen armer en armer worden terwijl zijzelf rijker en rijker worden… Ze buiten ons uit! Dat heeft niets menselijks meer, het is egoïstisch en boosaardig, dit is niet normaal… Ik heb gedroomd van een wereld waarin de bevolking verenigd was in dezelfde droom… Een wereld waarin we geen kinderen meer in oorlog zagen… Een wereld waarin niemand meer van honger hoefde sterven… Een wereld waarin niemand nog koud had… Een wereld waarin elk zijn eigen huisje had… Ik ben zeker dat ook jij, al was het maar één dag in je leven, diezelfde droom hebt gehad…
Ik dacht: "het is maar een droom, een droom waar we soms stukken van horen in muzikale nummers, waar we van lezen in verhalen… Ik zou nooit de wereld kunnen veranderen alleen… Alleen en zonder macht… De maatschappij heeft ten alle tijden vooruitgang geboekt, daar waar mensen zich verzamelden om hun dagdagelijkse te verbeteren… De bevolking dreef hén - door wie zij bestuurd werden – aan… Waarom zou dit niet meer mogelijk zijn vandaag?... Omdat de "machtigen" ons isoleren van elkaar, ons scheiden om beter te kunnen regeren, voorrang geven aan profijt en individualisme in plaats van aan essentiële waarden, ons grondverven met (valse) dromen, ons doen inslapen… Zodanig dat wij ons onmachtig voelen om deze loop der zaken te veranderen.
De machtigen zijn niet vergeten dat wanneer 95% van de globale bevolking zich opricht als één, zij hun privileges verliezen… Maar wij zijn het vergeten… We zijn onszelf vergeten… Dit gevecht voor het welzijn van de bevolking duurt al sedert het begin der tijden, het zijn niet wij die het hebben uitgevonden!! De bevolking heeft talrijke veldslagen gewonnen, maar niet de oorlog… We hebben toegelaten ons te laten verdoven met de kruimels die zij ons van hooguit wel wilden toegooien, en nu gaat de menselijkheid achteruit…
Het is daarom dat ik je deze brief schrijf, om je eraan te doen herinneren… Om je wakker te maken… Zodat je het verder vertelt aan je familie, je kinderen, je vrienden, je buren,…
We kunnen de loop der evenementen veranderen, voel je dan het gebrek niet?? Je werkt om bijna niets te verdienen, anderen werken als de beesten en hebben nog niet genoeg om hun familie te voeden, hun kinderen een opleiding te bieden… En al die tijd zijn de "machtigen" ons aan het bestelen, ons aan het voorzeggen hoe we moeten leven, een maatschappij aan het bouwen die onaangepast is aan 95% van de bevolking, 't is te zeggen aan ons allen…
Je leest één van de vele copiën die ik heb verdeeld… het kost mij 4 euro voor 100 fotocopies… Ik dacht bij mezelf als jij het ook doet, wanneer 100 personen 100 fotocopies verdelen, dan maakt dit al 10000 fotocopies… Enzovoort enzovoort… Ik smeek je in naam van het menselijk ras om het woord te verspreiden… Samen verzetten we bergen… dat moet opnieuw één van onze primordiale waarden worden… Jij, het kind die een mooie toekomst wil, jij, de volwassene die een mooi heden wil, jij, de ouder die wilt dat zijn kind opgroeit in een wereld die niet lijkt op een hel, maar die meer smaakt als een paradijs… Want samen zijn wij machtiger dan die zogenaamde "machtigen" die ons onderdrukken… Als we niet reageren, zal morgen erger zijn dan vandaag…
Ik verdeel deze brief thuis in België in Brussel en ik wil geloven in uw goedheid, uw gevoeligheid, uw engagement. Ik wil geloven in jij die ze leest… Indien je andere talen spreekt, aarzel niet om deze tekst te vertalen en ze te verdelen. Indien je ze kan verbeteren, aarzel niet dit te doen… Velen onder jullie die deze brief zullen lezen, zullen ze weggooien, maar ik hoop dat velen onder jullie er fotocopies van zullen maken, en ze zullen verdelen bijvoorbeeld onderweg naar 't werk… Indien wij dit allen doen, zal de dag komen waarop wij deze brief die wij verdelen zelf ontvangen!! Zelfs zij die blind willen blijven, wanneer zij deze brief elke morgen in hun brievenbus zien toekomen, zullen verplicht zijn te zien dat uiteindelijk éénheid nog steeds macht kan maken… Wanneer u elke dag steeds opnieuw deze zelfde brief ontvangt en wanneer ze de wereld rond zal hebben gereisd… Hou je klaar, want een vonkje ergens op deze aardse wereld zal voldoende zijn om ons allen samen te doen ontvlammen… We komen dan samen de straat op, PACIFISTISCH… We stoppen met werken, met onze facturen te betalen, we paralyseren de mondiale economie en we eisen een mondiaal gouvernement die de rijkdommen herverdeelt op een meer gerechtvaardigde manier, we gebieden dat niemand ooit nog honger heeft, dat iedereen de opleiding krijgt die hij verdient… Want we hebben de humane mogelijkheden en technologiën om dit te verwezenlijken…. DUS WAAROM ZOUDEN WE HET NIET DOEN??? Wat er gebeurt over gans de wereld, daarvan willen ze ons doen geloven dat dat normaal is, dat dat het leven is… Luister naar je hart en je rede, laat uw ogen openspringen, dit is niet normaal…
Ik ga door met deze brieven te posten, want ik heb een hartveroverende dochter en ik wil dat zij opgroeit in een wereld naar haar evenbeeld…
Alvorens de wereld te veranderen moet je jezelf veranderen.
Het verhaal loopt, aan jij om het te schrijven…
We hebben een forum gecreëerd waar je ideeën kunt aanbrengen voor meer concrete acties om de populatie te sensibiliseren.
https://pourquedemain.exprimetoi.net